SamenZwolle

SamenZwolle is een open platform waar Zwollenaren en Zwolse organisaties alles kunnen vinden en plaatsen wat je met en voor elkaar kunt doen

Het online platform is gebouwd door Impres Internet Group en wordt ondersteund door zo'n 30 organisaties uit de zorg, wonen en welzijn in Zwolle. SamenZwolle heeft als doel om Zwolle nóg krachtiger en socialer te maken. Verenigingen, stichtingen, initiatieven en organisaties kunnen op SamenZwolle hun activiteiten, oproepen en vrijwilligersvacatures online zetten. ESTYLO verzorgde de conceptontwikkeling en het complete projectmanagement.

In opdracht van Fresh Forward en Bakerstreet, dacht ESTYLO met een team van innovators mee over het "tankstation van de toekomst"

ESTYLO verzorgde een trendpresentatie met wetenschappelijk inzichten over shopper experience. Daarna namen we deel aan een trend watching tour in Antwerpen. In de vervolgsessies werkten we met het team van innovators alle inzichten en ideeën uit tot een aantal concepten voor het tankstation van de toekomst. Deze input wordt gebruikt voor de nieuwe aanbesteding van de Shelll tankstations

De Stadsdrogist

Voor een ondernemer met zes drogisterijwinkels van een grote franchise ontwikkelden wij een nieuw zelfstandig retailconcept: De Stadsdrogist.

Op basis van trendonderzoek en wetenschappelijke inzichten over shopping experience ontstond de basis voor de Stadsdrogist. Een multidisciplinair team van een interieurarchitect, grafisch designer, online en social media expert en een projectmanager werkten we dit uit tot een compleet nieuw merk, met fysieke winkels en webwinkel. In mei 2015 opende de eerste winkel in Hattem. De komende jaren worden de andere winkels ook verbouwd tot Stadsdrogist

Voor het Antonius Ziekenhuis voerden we een guest journey onderzoek uit, waarmee we de beleving en verbeterpunten van de locaties in kaart hebben gebracht

Hoe komt een patiënt binnen? Wat horen medewerkers aan vragen van patienten over de beleving van het ziekenhuis? Hoe is de bewegwijzering, de horeca en de wachtruimtes? ESTYLO bracht alles voor de locaties in Sneek en Emmeloord in kaart op grote visuele guest journey maps en schreef een verbeteradvies voor het Facilitair Bureau van het Antonius Ziekenhuis

Station Eindhoven

ESTYLO hielp het team van station Eindhoven met de implementatie van de "Visie op informatie op stations"

Samen Reframing Studio, de ontwikkelaar van de "Visie op Informatie op stations", voor het team van architecten, bouwkundigen, retailexperts, exploitatiemanagers, stationsbeheerders en communicatiemanagers van station Eindhoven. In diverse creatieve sessies deden we ervaring op met het toepassen van ontwerpvoorschriften en het ontwikkelen van een integraal informatieplan voor een nieuw station.

Steenfabriek Windesheim

In opdracht van Bewust BV ontwikkelde ESTYLO een concept voor het behoud van de oude steenfabriek van Windesheim

Aan de IJssel bij Windesheim staan de restanten van een oude steenfabriek die zonder interventie in verval zal raken. Op basis van een cultuur-historisch onderzoek van Overstigt ontwikkelde ESTYLO samen met interieurarchitect Linda Pol een concept voor een nieuwe invulling van de Steenfabriek met o.a. een rust- en educatiepunt en woon- en werkplekken. In samenwerking met Atelier Overijssel en diverse experts is de haalbaarheid van het concept getoetst. Vanwege strenge milieu-eisen en regels is realisatie van het concept (voorlopig) niet mogelijk.

Guest journeys en advies Twentse vakantieparken

In opdracht van het CBOT (camping- en bungalow overleg Twente) voerden wij 40 guest journeys uit bij Twenste campings en vakantieparken

Gedurende twee vakantieseizoenen bezochten wij 40 campings en vakantieparken om als mysterie guest de gastbeleving in woord en beeld in kaart te brengen. Naast de guest jouney maps (posters), maakten we per bedrijf een inzichtelijk en inspirerend boekje met alle indrukken die gasten opdoen bij een bedrijf en alle verbeterpunten. Daarnaast verzorgde ESTYLO binnen dit traject diverse inspiratiebijeenkomsten en hebben we voor verschillende ondernemers de verbeteradviezen uitgewerkt in plannen en ontwerpen.

Klantbeleving stations in verbouwing

Gedurende drie jaar begeleidden wij de bouwteams van de grote stations bij het op peil houden van de klanttevredenheid tijdens de stationsverbouwingen

Voor station Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Arnhem maakte ESTYLO in samenwerking met de bouwteams de plannen voor de communicatie- en belevingsmaatregelen die ervoor moesten zorgen dat het station ook tijdens de verbouwing een prettige verblijfsplek bleef. In het laatste jaar ontwikkelden we een "Toolkit Stationsmaatregelen" met daarin alle learnings, casussen en methoden om de beleving van het station tijdens een verbouwing op peil te houden.

Projecten en concepten waar we trots op zijn